بهترین ابزار های آموزش آنلاین کدامند؟

بهترین ابزار های آموزش آنلاین

آموزش آنلاین به یکی از اصلی‌ترین روش‌های انتقال دانش در دنیای امروز تبدیل شده است. با پیشرفت تکنولوژی، امکاناتی وجود دارد که به معلمان و دانش‌آموزان کمک می‌کند تا بهترین تجربه آموزشی را داشته باشند. در این مطلب، به بررسی بهترین ابزار های آموزش آنلاین برای معلمان و دانش‌آموزان می‌پردازیم.

به عنوان یکی از قدرتمندترین ابزارهای رایگان، کلاس‌مدیریت گوگل دارای امکانات چندان زیادی برای معلمان و دانش‌آموزان پایه‌های ۱ تا ۱۲ است. این ابزار بر پایه‌ی همان فناوری است که گوگل آن را در مجموعه‌ی اداری بی‌کاغذ خود برای مصرف‌کنندگان و کسب‌وکارها ارائه می‌دهد. ممکن است این پلتفرم یادگیری الکترونیکی باشد که بسیاری از ناحیه‌های مدرسه آن را برای تکالیف کلاسی استفاده می‌کنند.

شما می‌توانید به راحتی فایل‌ها را بین خود و دانش‌آموزانتان با استفاده از فناوری یکپارچه ابزارهایی مانند Gmail، Google Slides و Google Docs به اشتراک بگذارید. زمانی که وقت آن است که ویژگی‌های بیشتری را اضافه کنید، می‌توانید به راحتی اپلیکیشن مورد علاقه‌ی خود را مانند Pear که در لیست بعدی ما درباره‌ی آن صحبت می‌کنیم ادغام کنید.

کلاس‌ مدیریت گوگل به معلمان این امکان را می‌دهد که دانش‌آموزان را به کلاس خصوصی‌ای از طریق یک کد دعوت کنند و سپس تکالیف را به آنجا ارسال و تحویل دهند تا امتیازدهی، بازخورد و ارزیابی آسان شود. این یک راه‌حل سازگار با موبایل نیز است، به لطف اپلیکیشن‌های iOS و اندروید سازگار. اگر با خانواده‌ی ابزارهای گوگل آشنا هستید، کلاس‌مدیریت گوگل ممکن است ساده‌ترین و هزینه‌ی کم‌هزینه‌ترین راه برای شروع تجربه‌ی یادگیری آنلاین شما باشد و با مدل معمول کلاسی لپ‌تاپ کروم بومی همخوانی دارد.

هزینه‌ی کلاس‌مدیریت گوگل

رایگان

معلمانی که به دنبال یک عنصر تعاملی بیشتر هستند، Pear Deck را یک لذت واقعی می‌یابند. به علاوه، این برنامه امکان ارزیابی هر تعداد اسلاید از پرزنتیشن شما را فراهم می‌کند. دانش‌آموزان شما می‌توانند به‌طور مستقیم روی پرزنتیشن نقاشی کنند، یادداشت‌های خود را وارد کنند، اعداد اضافه کنند، نمادها را بکشند و روی سوالات چندگزینه‌ای پاسخ دهند. همچنین این برنامه یک ادغام دوستانه با اسلایدهای Google دارد، بنابراین حتی می‌توانید به دانش‌آموزان اجازه دهید مستقیماً از سخنرانی شما در وب بگردند.

اگر شما کمبود محتوا دارید، این نیز می‌تواند کمک کند. Pear Deck با Newsela همکاری کرده است تا موضوعات یادگیری روزانه تعاملی را مستقیماً از عناوین خبری ایجاد کند. همکاری‌های دیگر شامل Encyclopedia Britannica و برنامه Be Internet Awesome از Google می‌شود. Pear Deck راهی ساده برای افزایش برنامه درسی شما بدون شروع از اول ارائه می‌دهد.

اگر هدف شما دستیابی به یک راه‌حل متن‌باز برای آموزش ابتدایی و متوسط ​​باشد، شاید تخته سیاه گزینه‌ی مناسبی برای شما باشد. با تجربه‌ی رهبری در ارائه ابزارهای انتساب و امتیازدهی برای جامعه‌ی اساتید دانشگاهی، تخته سیاه به منظور پاسخگویی به نیازهای افزایشی در آموزش دیجیتال دانش‌آموزان دبستانی و دبیرستانی، به توسعه ادامه می‌دهد.

با عضویت در جامعه‌ی باز تخته سیاه به نام Course Sites، شما می‌توانید ویژگی‌های Learn، Collaborate، SafeAssign و Ally را امتحان کنید. این ارائه‌ی ساده‌شده، این را به یکی از گزینه‌های برتر برای معلمان تبدیل کرده است که می‌خواهند در یک جامعه‌ی حامی آموزش ببینند، قبل از آن‌که به یک سیستم مدیریت یادگیری (LMS) پرداختی بروند.

برای دانش‌آموزان دبیرستانی و افرادی که مایل به چالش کشیدن خود هستند، هیچ چیزی مانند Coursera وجود ندارد. این پلتفرم یکی از ارائه‌کنندگان برجسته‌ی دوره‌های آنلاین باز و گسترده (MOOC) است و حتی در برخی موارد، درجه و گواهی نامه‌ها نیز ارائه می‌دهد. می‌توانید مجموعه‌ای متنوع از سخنرانی‌های درخواستی در طیف گسترده‌ای از دوره‌ها را پخش کنید، از جمله اساتید دانشگاه ییل و رهبران شرکت‌های IBM و Google. این پلتفرم در حال رشد یک راه جدید فراهم می‌کند.

کانوس یک پلتفرم مدیریت یادگیری است که توسط بیش از ۳۰٪ از جوامع آموزش عالی استفاده می‌شود. این پلتفرم نیز به عنوان یکی از ارائه‌دهندگان برتر یادگیری مقطع دبستان و متوسط شناخته می‌شود. همچنین یک گزینه منبع باز است، با چندین ابزار مختلف داخلی که نیازهای دانش‌آموزان، معلمان و والدین را پوشش می‌دهند. این سیستم سازگار با برنامه‌های کاربردی اجازه می‌دهد تا والدین ببینند که فرزندانشان باید چه تکالیفی را انجام دهند و اطلاعات معیارهای را برای مدیران فراهم می‌کند تا بتوانند اقداماتی برای بهبود عملکرد انجام دهند.

ادپازل به معلمان کمک می‌کند تا “هر ویدئو را به یک درس تبدیل کنند”. از ویدئوهای خودتان استفاده کنید یا از وب‌سایت‌های مختلفی از جمله یوتیوب و خانه آکادمی منبع بگیرید. سپس، توضیحات و سوالات درک را برای شخصی‌سازی آنها برای دانش‌آموزانتان اضافه کنید. ویدئوها به دانش‌آموزان اختصاص داده می‌شوند تا آنها را ببینند، اما همچنین شفافیت و صداقت ارزیابی نیز در آن وجود دارد.

ببینید که کی ویدئوها را تماشا می‌کند به همراه تعامل آن با آن. سپس می‌توانید از آن داده‌ها برای دیدن کسانی که ممکن است نیاز به کمک اضافی داشته باشند، استفاده کنید. این خدمت برای معلمان و دانش‌آموزان رایگان است و یک گزینه پایدار خودآموز برای دانش‌آموزانی است که نمی‌توانند در جلسات “زنده” شرکت کنند.

این مقصد آموزشی رایگان محبوب است که بین والدین و مربیان مورد استقبال قرار می‌گیرد. به دسترسی به دوره‌های جهانی با ویدیوهای آموزشی در همه چیز از ریاضیات کلاس اول تا اقتصاد دبیرستانی دست پیدا کنید. آکادمی خان حتی آمادگی PSAT و SAT را با استانداردهایی که با برترین دانشگاه‌ها و کالج‌ها هماهنگ شده است، ارائه می‌دهد.

دوره‌های مبتنی بر ویدیو شامل: سوالات تمرینی و آزمون‌ها هستند، به همراه راهنمایی در مورد قرار دادن برای کمک به دانش‌آموزان مبتلا به مشکل برای پیدا کردن درس مناسب برای آنها. معلمان می‌توانند به کلیه فهرست دوره‌ها دسترسی پیدا کنند، سپس کلاس‌هایی را راه‌اندازی کنند که دانش‌آموزان را دعوت کنند. امتیازدهی به صورت خودکار است، اما معلمان می‌توانند تاریخ‌ها و اهداف یادگیری را ایجاد و سفارشی کنند تا نیازهای متغیر کلاس را برآورده سازند.

چگونه می‌توانید اطمینان حاصل کنید که دانش‌آموز واقعاً متوجه آنچه شما آموزش می‌دهید است؟ بازخورد دانش‌آموزان تنها راه است و ساکراتیو فرآیند درخواست این بازخورد را ساده کرده است. Socrative یک ابزار ارزیابی آنلاین است که امکان ساخت کوئیزهای تعاملی و پرسش‌های انتخابی را فراهم می‌کند. این ابزار به معلمان امکان می‌دهد تا فعالیت‌های ارزیابی را به صورت زنده و یا بعد از درس اجرا کنند تا به دانش‌آموزان کمک کنند مفاهیم را بهتر درک کنند.

همچنین ساکراتیو ابزار ارزیابی سرگرم‌کننده و جذابی است که بر روی انواع دستگاه‌ها کار می‌کند و به شما می‌گوید که دانش‌آموزان شما چطور عمل می‌کنند. همچنین می‌توانید به طور لحظه‌ای آزمون‌ها و نظرسنجی‌ها را برای کلاس خود ایجاد کنید. به علاوه، همیشه برای دانش‌آموزان رایگان است.

به طور خلاصه، ابزارهای آموزش آنلاین امروزی به معلمان امکان می‌دهند تا فرآیند یادگیری را جذاب‌تر، تعاملی‌تر، و کارآمدتر کنند. انتخاب بهترین ابزارها و تلفیق آنها با روش‌های آموزشی مناسب، می‌تواند به بهبود کیفیت آموزش آنلاین و دستیابی به اهداف آموزشی کمک کند.

محصول با موفقیت به سبد خرید اضافه شد.
تماس با ما
× سوالی دارید ؟