وای فای تترینگ چیست؟ چگونه WIFI موبایل خود را هات اسپات کنیم؟

وای فای تترینگ چیست؟ چگونه WIFI موبایل خود را هات اسپات کنیم؟

در دنیای امروزی پر از فناوری، ارتباطات بی‌سیم از جمله ضروری‌ترین نیازهای هر فرد و سازمان محسوب می‌شود. یکی از ابزارهای کاربردی و پرکاربرد در این زمینه، تترینگ وای فای موبایل به عنوان یک هات اسپات موقت می‌باشد. تترینگ یا همان اشتراک اینترنت از طریق وای فای موبایل، امکان اشتراک گذاری اتصال دیتای اینترنتی گوشی هوشمند خود را با دستگاه‌های دیگر را فراهم می‌کند. در این مطلب، به بررسی این مفهوم و نحوه تنظیم و استفاده از تترینگ وای فای موبایل به عنوان هات اسپات خواهیم پرداخت.

تترینگ وای فای چیست؟

تترینگ وای فای یک ویژگی ارتباطی است که این امکان را به کاربران می‌دهد تا از طریق گوشی هوشمند خود، به عنوان یک هات اسپات، اتصال اینترنت را به دستگاه‌های دیگر ارائه دهند. این ویژگی به صورت موقتی ایجاد یک شبکه وای فای بین دستگاه مبدا (گوشی هوشمند) و دستگاه مقصد (لپ‌تاپ، تبلت، مینی کیس یا دیگر دستگاه‌ها) را ممکن می‌سازد.

آگاهی از سقف دیتای خود

برخی از طرح‌های تلفن همراه سقف دیتا دارند. حتی اگر دیتای شما “نامحدود” باشد، ممکن است پس از یک حد مشخص، با “کاهش سرعت” مواجه شوید که اتصال دیتا سریع شما را کاهش می‌دهد. این ممکن است باعث شود فعالیت‌های خاصی مانند: تماشای ویدئوها و بازی‌ها دشوارتر شود. برای بسیاری از طرح‌ها، این سقف حدود 15 گیگابایت تا 20 گیگابایت است، اما این وابسته به ارائه‌دهنده است.

اگر قصد دارید اغلب از تلفن خود به عنوان یک هات‌اسپات تلفن همراه استفاده کنید

 بسیاری از ارائه‌دهندگان اصلی تلفن همراه طرح‌هایی را ارائه می‌دهند که به ویژه برای کسانی که اغلب از ویژگی هات‌اسپات تلفن همراه خود استفاده می‌کنند، طراحی شده‌اند. این طرح‌ها معمولاً گران‌تر از طرح‌های معمولی هستند، بنابراین در پایان دوره صورتحساب، مصرف اطلاعات و هزینه خود را بررسی کنید. شاید ارتباط با خدمات مشتری نیز ارزش یک تماس برای دیدن آنچه طرح شما شامل می‌شود، داشته باشد.

نحوه استفاده از دستگاه همراه خود برای تترینگ وای فای

نحوه استفاده از گوشی همراه خود به عنوان دستگاه tethering به نوع گوشی شما بستگی دارد. دو نوع اصلی (آیفون و اندروید) یک راه اتصال کمی متفاوت به دستگاه‌ها دارند. از آنجا که گوشی‌های اندروید و آیفون امروزه گزینه‌های اصلی در بازار هستند، ما در اینجا در مورد چگونگی اتصال هرکدام از این دستگاه‌ها صحبت خواهیم کرد.

ایجاد یک WiFi Hotspot از گوشی اندرویدی

شما می‌توانید به چندین مکان مختلف در گوشی اندرویدی خود به برنامه hotspot دسترسی پیدا کنید. احتمالاً آن را در بخش “تنظیمات سریع” همراه با تنظیمات هواپیما، دیتای همراه و تنظیمات دیده‌اید. این ساده‌ترین راه برای شروع فرآیند ایجاد یک هات‌اسپات است، اما شما همچنین می‌توانید تغییراتی درون خود برنامه تنظیمات اعمال کنید.

برای اتصال گوشی اندرویدی خود به دستگاه تان، کافی است مراحل زیر را انجام دهید:

  1. برنامه تنظیمات را باز کنید.
  2. آیکون شبکه و اینترنت را انتخاب کنید. از آنجا، یک لیست از گزینه‌های مرتبط با طرح دیتای شما و اطلاعات دیگر را خواهید دید.
  3. Hotspot و tethering را باز کنید.
  4. گزینه WiFi hotspot را انتخاب کنید. اکنون می‌توانید تغییراتی در تنظیمات خود اعمال کنید، از جمله تغییر نام شبکه، رمزعبور، نوع امنیت و موارد دیگر.
  5. هات‌اسپات خود را فعال کنید.
  6. دستگاه خود را راه اندازی کنید و برای شبکه WiFi که به تازگی ایجاد کرده‌اید، جستجو کنید.

هر چند این راه ساده‌ترین راه برای اتصال به یک دستگاه اندروید است، اگر لزوم داشته باشد، می‌توانید از یک برنامه شخص ثالث استفاده کنید. همچنین اگر گوشی شما قدیمی‌ است، این فرآیند ممکن است تنها راه برای ایجاد یک هات‌اسپات تلفن همراه باشد. تلفن‌های جدیدتر به طور عموم اغلب از برنامه‌های شخص ثالث پشتیبانی می‌کنند و برخی از گزینه‌های محبوب عبارتند از “PdaNet+” و “Portable Wi-Fi hotspot.”

ایجاد یک WiFi Hotspot از گوشی آیفون

استفاده از گوشی آیفون به عنوان دستگاه hotspot همچنین ممکن است به تناسب نسخه سیستم عاملی که نصب کرده‌اید، متغیر باشد، بنابراین ارزش دارد قبل از شروع به بررسی بروزرسانی‌ها چک کنید.

برای مدیریت اتصال خود مراحل زیر را دنبال کنید:
  1. با دستگاه iPhone X، XS، XR  و 11 خود، Control Center را با کشیدن بالای گوشی خود باز کنید. در مدل‌های قدیمی‌تر، از پایین صفحه به سمت بالا عبور کنید.
  2. به طول انداختن و نگه داشتن بلوک چهار آیکون که شامل حالت هواپیما، WiFi و بلوتوث است، تا منوی بزرگ‌تر ظاهر شود.
  3. از آنجا، یک صفحه که دارای تنظیمات دیگری مانند AirDrop و Personal Hotspot است را خواهید دید.
  4. روی اپلیکیشن Personal Hotspot کلیک کنید و گوشی شما به “قابل مشاهده” برای دستگاه‌های دیگر تبدیل می‌شود.

همچنین می‌توانید گوشی آیفون خود را به یک هات‌اسپات تلفن همراه تبدیل کنید با ورود به تنظیمات. این روش به شما امکان می‌دهد تا به تنظیمات پیشرفته شبکه خود دسترسی پیدا کنید. می‌توانید رمزعبور را تغییر دهید، نام شبکه را تغییر دهید، اجازه بدهید دیگران به هات‌اسپات شما بپیوندند و موارد دیگر.

  1. برنامه تنظیمات را باز کنید.
  2. گزینه Personal Hotspot را زیر گزینه Mobile Data/Cellular Data انتخاب کنید. با انتخاب این گزینه، گوشی شما به طور خودکار به عنوان یک هات‌اسپات خدمت می‌کند.
  3. اکنون شما چند گزینه برای سفارشی‌سازی شبکه خود دارید، مانند “اشتراک‌گذاری Personal Hotspot با اعضای Family Sharing” و “اجازه به دیگران برای پیوستن”؛ اگر قصد دارید دستگاه‌های خود را بدون رمزعبور به شبکه متصل کنید، گزینه آخر را انتخاب کنید.
  4. اگر قصد دارید هات‌اسپات خود را به اشتراک بگذارید و قبلاً به اشتراک‌گذاری خانوادگی را تأیید کرده‌اید، افراد مشترک باید به طور خودکار بتوانند به شبکه پیوسته وارد شوند. فقط به یاد داشته باشید که اگر رمزعبور تنظیم کرده‌اید، آن را به اشتراک بگذارید.

نتیجه‌گیری

تترینگ وای فای یک امکان قدرتمند است که به کاربران این امکان را می‌دهد تا به سرعت و به راحتی اتصال اینترنتی را به دستگاه‌های دیگر ارائه دهند. با دنبال کردن مراحل گام به گام و اعمال نکات ایمنی، شما می‌توانید به بهترین شکل از این ویژگی استفاده کنید و تجربه اتصال بی‌سیم را به ابعاد جدیدی برسانید.

محصول با موفقیت به سبد خرید اضافه شد.
تماس با ما
× سوالی دارید ؟