مقایسه انواع استوریج ها DAS-NAS-SAN

مقایسه انواع استوریج DAS-NAS-SAN

در این مقاله ترجمه شده از شرکت hp قصد بررسی مفاهیم استوریج NAS-SAN-DAS را داریم. انتخاب استوریج سرور برای سازمان بسیار حیاتی هست و با وجود پیشرفت های مستمر و خوب در تکنولوژی استوریج همچنان قیمت تجهیزات مهم ترین عامل انتخاب دستگاه است.
فضای ذخیره سازی به سه روش در دیتاسنترها قابل استفاده است از انجایی که کارایی سنگین و حجم بالای اطلاعات ذخیره شده یکی از چالش های امروز IT میباشد که روش سنتی استفاده از هارد مستقیم DAS در سرور پاسخگوی نیاز سازمان ها نیست در نتیجه سالوشن های دیگری چون NAS-SAN ارائه شد که در ادامه به بررسی هر کدام میپردازیم

DAS(DIRECT ATTACHED STORAGE)

سادگی و بهینگی دو عاملی هستند که این روش را راحتترین و محبوب ترین راه حل کرده اند. در این سالوشن هارد به صورت مستقیم به سرور متصل است و نیاز به باکس های بزرگ فیبرکشی یا کابل اترنت تاخیردار نداریم.دیگر نیازی به متخصص برای نصب و راه اندازی ان ندارید.
DAS را میتوان با HCI بهینه تر کرد این زیرساخت باعث عملکرد بهتر هنگام بوت شدن و یکدستی سیستم میشود HCIبرای سازمان های کوچک تا متوسط مناسب است


NAS (Network Attached Storage)

NAS منااسب استارت اپ هاست که پتانسیل رشد و بزرگ شدن دارند در این سالوشن یک سرور مجزا در برای فایل شرینگ از طریق شبکه را در نظر میگیرد.بدین ترتیب همه دستگاه ها و سرور های سازمان باید به ان متصل شوندNAS گزینه منعطفی است که حجم بالای ذخیره سازی نسبت به DAS ارایه میدهد اما از مشکلات ان تاخیر در ارسال اطلاعات است.

Storage Attached Networks (SAN)

سالوشن سوم که قویترین نیز میباشد و مناسب سازمان های بزرگ میباشد. SAN بهینگی DAS و انعطاف پذیری NAS را با هم دارد از طریق زیر ساخت پیچیده از SAN switches و diskکنترلر ها – Host Bus Adapters و کابل فیبر استوریج با سرعت بالا ارائه میدهد که همزمان تعداد زیادی سرور میتوانند به ان دسترسی پیدا کنند.
به طور کلی برای سازمان های کوچک با محدودیت بودجه و تجهیزات استفاده از DAS پربازده ترین و راحت ترین راه است

محصول با موفقیت به سبد خرید اضافه شد.
تماس با ما
× سوالی دارید ؟