شرکت سیسکو چگونه تاسیس شد؟

شرکت سیسکو

داستان تاسیس شرکت سیسکو – قسمت اول

 

سیسکو سیستمز اولین بار در ماه دسامبر سال ۱۹۸۴ توسط لئونارد بوساک و سندی لرنر شروع به کار کرد.

اسم «سیسکو» مخفف سن‌ فرانسیسکو است. نماد شرکت منعکس‌کننده اصلیت سن فرانسیسکویی آن و نشان‌دهنده پل گلدن گیت است.

  سندی لرنر بین سال‌های ۱۹۷۵ تا ۱۹۸۱ به‌عنوان مدیر مرکز کامپیوتر در دانشکده اقتصاد و بازرگانی دانشگاه استنفورد مشغول به کار شد.

لئونارد بوساک همسر سندی، دارای مدارک لیسانس مهندسی کامپیوتر از دانشگاه پنسیلوانیا و فوق لیسانس مهندسی کامپیوتر از دانشگاه استنفورد است.

لئونارد قبل از پیوستن به دانشگاه استنفورد، به‌عنوان مهندس سخت‌افزار در شرکت معتبر سازنده قطعات کامپیوتر به نام DEC مشغول به کار شده بود.

در سال ۱۹۷۹، لئونارد درگیر پروژه‌ای شد که باید تمام کامپیوترهای Mainframe و miniComputer و ماشین‌های پردازش لیسپ (LISP machines) و پردازش صوت را در دانشگاه استنفورد به هم وصل می‌کرد.

او در این پروژه روی ساخت روتری کار می‌کرد که باید قادر می‌بود شبکه دانشکده علوم کامپیوتر را به شبکه دانشکده اقتصاد وصل کند.

وی در همین زمان با سندی لرنر که به‌عنوان مدیر مرکز کامپیوتر در دانشکده اقتصاد کار می‌کرد آشنا شد و در سال ۱۹۸۰ با هم ازدواج کردند.

لئونارد و سندی هر دو شروع خوبی برای این شرکت نداشتند؛ آن‌ها در اولین اقدام، نرم‌افزار روتر دانشگاه را که یک نرم‌افزار چند پروتکلی بود، سرقت کردند.

سپس با استفاده از این نرم‌افزار روتر مخصوص خودشان را توسعه دادند. اولین فعالیت آن‌ها، ساخت یک کپی دقیق از روتر دانشگاه استنفورد که Blue Box نام داشت، بود.

این روتر سال‌ها قبل توسط دو نفر از پژوهشگران این دانشگاه به نام‌های ویلیام ییگر و اندی بشتولسایم ساخته شده بود.

منبع زومیت

محصول با موفقیت به سبد خرید اضافه شد.
تماس با ما
× سوالی دارید ؟